Regulamin Gabinetu Zdrowa Głowa
§1. Postanowienia Ogólne
-
Niniejszy regulamin określa zasady funkcjonowania gabinetu dietetycznego, w tym warunki korzystania z usług, zasady płatności oraz ochrony danych osobowych.
-
Klientem gabinetu może być każda osoba pełnoletnia lub osoba niepełnoletnia za zgodą opiekuna prawnego.
-
Umówienie wizyty oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
§2. Zasady Umawiania i Odwoływania Wizyt
-
Wizyty można rezerwować telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.
-
Odwołanie wizyty powinno nastąpić najpóźniej 24 godziny przed ustalonym terminem, bez ponoszenia konsekwencji finansowych.
-
Spóźnienie powyżej 15 minut może skutkować skróceniem konsultacji lub jej odwołaniem, bez możliwości zwrotu kosztów.
§3. Opłaty i Formy Płatności
-
Cennik usług dostępny jest na stronie internetowej gabinetu.
-
Rezerwacja terminu wizyty jest wiążąca wyłącznie po dokonaniu pełnej opłaty za daną wizytę. Brak uiszczenia opłaty w wyznaczonym terminie skutkuje anulowaniem rezerwacji.
-
Płatności można dokonywać gotówką, przelewem bankowym lub innymi dostępnymi metodami płatności (np. BLIK).
-
Gabinet nie świadczy usług na kredyt – wszystkie opłaty należy uiścić przed lub w dniu wizyty.
-
W przypadku pakietów dietetycznych płatność jest jednorazowa i nie podlega zwrotowi, chyba że klient zrezygnuje z usługi przed jej rozpoczęciem.
§4. Zasady Współpracy i Odpowiedzialność
-
Dietetyk zobowiązuje się do świadczenia usług zgodnie z aktualną wiedzą i standardami dietetyki.
-
Klient zobowiązany jest do udzielania rzetelnych informacji o swoim stanie zdrowia i trybie życia.
-
Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za skutki stosowania zaleceń dietetycznych niezgodnie z instrukcjami lub bez konsultacji z lekarzem w przypadku chorób przewlekłych.
-
Klient przyjmuje do wiadomości, że skuteczność zaleceń zależy od jego zaangażowania oraz indywidualnych uwarunkowań organizmu.
§5. Ochrona Danych Osobowych (RODO)
-
Administratorem danych osobowych jest Zdrowa Głowa.
-
Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji usług dietetycznych, zgodnie z przepisami RODO.
-
Klient ma prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania.
-
Dane nie są udostępniane osobom trzecim bez zgody klienta, chyba że wymagają tego przepisy prawa.
-
Dane przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji usług oraz wymagany przepisami prawa.
§6. Reklamacje i Zwroty
-
Reklamacje dotyczące usług należy zgłaszać w terminie 7 dni od daty wizyty drogą e-mailową lub osobiście.
-
Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych.
-
Zwrot pieniędzy za niezrealizowane usługi może nastąpić tylko w uzasadnionych przypadkach i po decyzji gabinetu.
§7. Postanowienia Końcowe
-
Gabinet zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, a aktualna wersja będzie dostępna na stronie internetowej.
-
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa cywilnego i ochrony zdrowia.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji i obowiązuje do odwołania.
Klauzula Informacyjna RODO
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy Państwa o sposobach przetwarzania danych osobowych w naszym gabinecie dietetycznym.
§1 Administrator Danych Osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest: Zdrowa Głowa Julia Blicharska
e-mail: zdrowaglowa.kontakt@gmail.com
telefon: 695 541 191
§2 Zakres Przetwarzanych Danych Osobowych
Gabinet przetwarza następujące kategorie danych osobowych:
-
Dane identyfikacyjne – imię, nazwisko.
-
Dane kontaktowe – numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania.
-
Dane zdrowotne – informacje dotyczące stanu zdrowia, chorób przewlekłych, alergii, nietolerancji pokarmowych, wyników badań, stosowanych leków i suplementów, historii żywieniowej.
-
Dane związane z usługą – waga, wzrost, BMI, nawyki żywieniowe, cele dietetyczne.
Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji usług dietetycznych.
§3 Cel Przetwarzania Danych
Państwa dane osobowe przetwarzane są w następujących celach:
-
Świadczenie usług dietetycznych, w tym:
-
przeprowadzenie konsultacji dietetycznej,
-
opracowanie indywidualnych zaleceń żywieniowych,
-
przygotowanie jadłospisu,
-
monitorowanie postępów.
-
-
Kontakt z pacjentem w celu przypomnienia o wizycie, przesłania jadłospisu, wyników analizy składu ciała lub zaleceń dietetycznych (telefonicznie, e-mailem, SMS-em).
-
Prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
-
Wysyłanie informacji marketingowych (np. oferty promocyjne, nowe usługi) – tylko w przypadku wyrażenia odrębnej zgody.
§4 Podstawa Prawna Przetwarzania Danych
Dane osobowe są przetwarzane na podstawie:
-
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda pacjenta na przetwarzanie danych osobowych w celu świadczenia usług dietetycznych.
-
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – wykonanie umowy na usługi dietetyczne.
-
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO – realizacja obowiązków prawnych (np. przechowywanie dokumentacji).
-
Art. 9 ust. 2 lit. a RODO – wyraźna zgoda na przetwarzanie danych szczególnej kategorii (dane o stanie zdrowia).
Pacjent ma prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, jednak nie wpływa to na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem.
§5 Środki Przetwarzania Danych
Państwa dane są przetwarzane przy użyciu następujących narzędzi:
-
programy dietetyczne umożliwiające tworzenie jadłospisów,
-
systemy mailingowe i wiadomości SMS w celu kontaktu z pacjentem,
-
dokumentacja papierowa (zgody, formularze),
-
szyfrowane pliki elektroniczne przechowywane na zabezpieczonych dyskach.
§6 Okres Przechowywania Danych
Dane osobowe będą przechowywane:
-
przez okres niezbędny do realizacji usług,
-
do momentu wycofania zgody (jeśli była podstawą prawną przetwarzania),
-
przez okres wymagany przepisami prawa dla celów księgowych i podatkowych.
Po upływie tych okresów dane są usuwane lub anonimizowane.
§7 Udostępnianie Danych Innym Podmiotom
-
Państwa dane nie są sprzedawane ani udostępniane osobom trzecim w celach marketingowych.
-
Dane mogą być przekazywane:
-
dostawcom systemów dietetycznych i mailingowych, którzy wspierają realizację usług,
-
firmom księgowym w zakresie niezbędnym do prowadzenia rachunkowości,
-
podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa (np. organy państwowe).
-
-
Wszystkie podmioty przetwarzające dane na zlecenie gabinetu zobowiązane są do zachowania poufności i ochrony danych zgodnie z RODO.
§8 Prawa Pacjenta w Zakresie Ochrony Danych
Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do:
-
Dostępu do swoich danych i uzyskania ich kopii.
-
Sprostowania danych, jeśli są nieaktualne lub nieprawidłowe.
-
Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – w przypadkach określonych w RODO.
-
Ograniczenia przetwarzania, jeśli kwestionowana jest zgodność z prawem.
-
Przenoszenia danych do innego podmiotu.
-
Wycofania zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie.
-
Złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), jeśli przetwarzanie narusza przepisy RODO.
§9 Kontakt w Sprawie Ochrony Danych
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z administratorem danych:
Adres e-mail: zdrowaglowa.kontakt@gmail.com
Numer kontaktowy: 695 541 191
§10 Postanowienia Końcowe
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do świadczenia usług dietetycznych.
-
Regulamin ochrony danych osobowych może ulec zmianie, a jego aktualna wersja będzie publikowana na stronie internetowej gabinetu.
-
Niniejsza polityka wchodzi w życie z dniem 10.02.2025r.