top of page

Regulamin Gabinetu Zdrowa Głowa 

§1. Postanowienia Ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady funkcjonowania gabinetu dietetycznego, w tym warunki korzystania z usług, zasady płatności oraz ochrony danych osobowych.

  2. Klientem gabinetu może być każda osoba pełnoletnia lub osoba niepełnoletnia za zgodą opiekuna prawnego.

  3. Umówienie wizyty oznacza akceptację niniejszego regulaminu.

§2. Zasady Umawiania i Odwoływania Wizyt

  1. Wizyty można rezerwować telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.

  2. Odwołanie wizyty powinno nastąpić najpóźniej 24 godziny przed ustalonym terminem, bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

  3. Spóźnienie powyżej 15 minut może skutkować skróceniem konsultacji lub jej odwołaniem, bez możliwości zwrotu kosztów.

§3. Opłaty i Formy Płatności

  1. Cennik usług dostępny jest na stronie internetowej gabinetu.

  2. Rezerwacja terminu wizyty jest wiążąca wyłącznie po dokonaniu pełnej opłaty za daną wizytę. Brak uiszczenia opłaty w wyznaczonym terminie skutkuje anulowaniem rezerwacji. 

  3. Płatności można dokonywać gotówką, przelewem bankowym lub innymi dostępnymi metodami płatności (np. BLIK).

  4. Gabinet nie świadczy usług na kredyt – wszystkie opłaty należy uiścić przed lub w dniu wizyty.

  5. W przypadku pakietów dietetycznych płatność jest jednorazowa i nie podlega zwrotowi, chyba że klient zrezygnuje z usługi przed jej rozpoczęciem.

§4. Zasady Współpracy i Odpowiedzialność

  1. Dietetyk zobowiązuje się do świadczenia usług zgodnie z aktualną wiedzą i standardami dietetyki.

  2. Klient zobowiązany jest do udzielania rzetelnych informacji o swoim stanie zdrowia i trybie życia.

  3. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za skutki stosowania zaleceń dietetycznych niezgodnie z instrukcjami lub bez konsultacji z lekarzem w przypadku chorób przewlekłych.

  4. Klient przyjmuje do wiadomości, że skuteczność zaleceń zależy od jego zaangażowania oraz indywidualnych uwarunkowań organizmu.

§5. Ochrona Danych Osobowych (RODO)

  1. Administratorem danych osobowych jest Zdrowa Głowa.

  2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji usług dietetycznych, zgodnie z przepisami RODO.

  3. Klient ma prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania.

  4. Dane nie są udostępniane osobom trzecim bez zgody klienta, chyba że wymagają tego przepisy prawa.

  5. Dane przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji usług oraz wymagany przepisami prawa.

§6. Reklamacje i Zwroty

  1. Reklamacje dotyczące usług należy zgłaszać w terminie 7 dni od daty wizyty drogą e-mailową lub osobiście.

  2. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych.

  3. Zwrot pieniędzy za niezrealizowane usługi może nastąpić tylko w uzasadnionych przypadkach i po decyzji gabinetu.

§7. Postanowienia Końcowe

  1. Gabinet zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, a aktualna wersja będzie dostępna na stronie internetowej.

  2. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa cywilnego i ochrony zdrowia.

  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji i obowiązuje do odwołania. ​

Klauzula Informacyjna RODO

Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy Państwa o sposobach przetwarzania danych osobowych w naszym gabinecie dietetycznym.

§1 Administrator Danych Osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest: Zdrowa Głowa Julia Blicharska
e-mail: zdrowaglowa.kontakt@gmail.com
telefon: 695 541 191

§2 Zakres Przetwarzanych Danych Osobowych

Gabinet przetwarza następujące kategorie danych osobowych:

  1. Dane identyfikacyjne – imię, nazwisko.

  2. Dane kontaktowe – numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania.

  3. Dane zdrowotne – informacje dotyczące stanu zdrowia, chorób przewlekłych, alergii, nietolerancji pokarmowych, wyników badań, stosowanych leków i suplementów, historii żywieniowej.

  4. Dane związane z usługą – waga, wzrost, BMI, nawyki żywieniowe, cele dietetyczne.

Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji usług dietetycznych.

§3 Cel Przetwarzania Danych

Państwa dane osobowe przetwarzane są w następujących celach:

  1. Świadczenie usług dietetycznych, w tym:

    • przeprowadzenie konsultacji dietetycznej,

    • opracowanie indywidualnych zaleceń żywieniowych,

    • przygotowanie jadłospisu,

    • monitorowanie postępów.

  2. Kontakt z pacjentem w celu przypomnienia o wizycie, przesłania jadłospisu, wyników analizy składu ciała lub zaleceń dietetycznych (telefonicznie, e-mailem, SMS-em).

  3. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  4. Wysyłanie informacji marketingowych (np. oferty promocyjne, nowe usługi) – tylko w przypadku wyrażenia odrębnej zgody.

§4 Podstawa Prawna Przetwarzania Danych

Dane osobowe są przetwarzane na podstawie:

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda pacjenta na przetwarzanie danych osobowych w celu świadczenia usług dietetycznych.

  2. Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – wykonanie umowy na usługi dietetyczne.

  3. Art. 6 ust. 1 lit. c RODO – realizacja obowiązków prawnych (np. przechowywanie dokumentacji).

  4. Art. 9 ust. 2 lit. a RODO – wyraźna zgoda na przetwarzanie danych szczególnej kategorii (dane o stanie zdrowia).

Pacjent ma prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, jednak nie wpływa to na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem.

§5 Środki Przetwarzania Danych

Państwa dane są przetwarzane przy użyciu następujących narzędzi:

  • programy dietetyczne umożliwiające tworzenie jadłospisów,

  • systemy mailingowe i wiadomości SMS w celu kontaktu z pacjentem,

  • dokumentacja papierowa (zgody, formularze),

  • szyfrowane pliki elektroniczne przechowywane na zabezpieczonych dyskach.

§6 Okres Przechowywania Danych

Dane osobowe będą przechowywane:

  • przez okres niezbędny do realizacji usług,

  • do momentu wycofania zgody (jeśli była podstawą prawną przetwarzania),

  • przez okres wymagany przepisami prawa dla celów księgowych i podatkowych.

Po upływie tych okresów dane są usuwane lub anonimizowane.

§7 Udostępnianie Danych Innym Podmiotom

  1. Państwa dane nie są sprzedawane ani udostępniane osobom trzecim w celach marketingowych.

  2. Dane mogą być przekazywane:

    • dostawcom systemów dietetycznych i mailingowych, którzy wspierają realizację usług,

    • firmom księgowym w zakresie niezbędnym do prowadzenia rachunkowości,

    • podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa (np. organy państwowe).

  3. Wszystkie podmioty przetwarzające dane na zlecenie gabinetu zobowiązane są do zachowania poufności i ochrony danych zgodnie z RODO.

§8 Prawa Pacjenta w Zakresie Ochrony Danych

Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do:

  1. Dostępu do swoich danych i uzyskania ich kopii.

  2. Sprostowania danych, jeśli są nieaktualne lub nieprawidłowe.

  3. Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – w przypadkach określonych w RODO.

  4. Ograniczenia przetwarzania, jeśli kwestionowana jest zgodność z prawem.

  5. Przenoszenia danych do innego podmiotu.

  6. Wycofania zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie.

  7. Złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), jeśli przetwarzanie narusza przepisy RODO.

§9 Kontakt w Sprawie Ochrony Danych

W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z administratorem danych:
Adres e-mail: zdrowaglowa.kontakt@gmail.com
Numer kontaktowy: 695 541 191

§10 Postanowienia Końcowe

  1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do świadczenia usług dietetycznych.

  2. Regulamin ochrony danych osobowych może ulec zmianie, a jego aktualna wersja będzie publikowana na stronie internetowej gabinetu.

  3. Niniejsza polityka wchodzi w życie z dniem 10.02.2025r.

bottom of page